Veel bedrijven maken zich zorgen over de afkeer van hun klanten tegen traditionele marketinginspanningen. Nieuwsbrieven worden geannuleerd, advertenties genegeerd – ongeveer 80% vindt advertenties in de mailbox vervelend.
Je kunt het bijzondere karakter van een geschenk in deze context gebruiken, want de voordelen zijn duidelijk: Bijna ¾ van de respondenten vindt dat ze relatiegeschenken veel te weinig ontvangen. Relatiegeschenken zijn populair. Ze zijn populair om te gebruiken, zowel thuis als op het werk. Dit regelmatige gebruik creëert het psychologische effect van loyaliteit aan uw bedrijf.
Want een hoogwaardig en bruikbaar promotieartikel spreekt ook in figuurlijke zin voor de diensten van het reclamebureau en kan dus wonderen verrichten op het gebied van klantenservice. Ze fungeren ook als merkambassadeurs voor uw bedrijf, presenteren het in het openbaar en dragen uw logo over de hele wereld. Promotieartikelen genereren tal van merkimpressies, niet alleen bij de eigenaar van het artikel, maar ook in zijn omgeving.
Of het nu gaat om balpennen, tassen of T-shirts, de klassieke reclame kan in één levenscyclus duizenden oogcontacten creëren met het merk, de gedrukte bedrijfsnaam of foto. Deze waarden zijn vooral te bewonderen gezien de lage stukprijs. Promotieartikelen werken door hun populariteit en bruikbaarheid. Het zijn kleine cadeautjes die u uw klanten, medewerkers of zakenpartners geeft om de relaties te versterken en de motivatie te vergroten. Maar relatiegeschenken zijn niet alleen handig voor bestaande verbindingen. Ze kunnen ook het begin zijn van een intensieve klantrelatie. Ze kunnen dus ook een rol spelen in de beslissing voor het bedrijf.
Hoe de juiste relatiegeschenken vinden
Als u het juiste artikel kiest voor uw marketingstrategie, staat niets uw succes in de weg. Een breed scala aan factoren is belangrijk bij het kiezen van een bepaalde weggeefactie.
- Wilt u hoogwaardige relatiegeschenken of veelzijdige giveaways?
- Hoe ziet uw doelgroep eruit?
- Wat is de reden van de missie?
- Wat is je budget?
Deze vragen moet je jezelf stellen bij het kiezen van je eigen individuele item. Als het om relatiegeschenken gaat, is hun bruikbaarheid en aantrekkelijkheid altijd belangrijk. Natuurlijk zijn er enkele klassiekers die altijd een verstandige investering zijn. Balpennen, tassen, kalenders en T-shirts zijn de meest populaire giveaways. Ik raad je aan om zowel klassieke giveaways als originele relatiegeschenken klaar te hebben staan.
Of het nu kerstmis, beursoptredens of wedstrijden zijn – met een goede selectie bent u goed uitgerust en kunt u alle ogen naar uw merk trekken. Met relatiegeschenken is het eenvoudig om nieuwe klanten te werven, medewerkers te plezieren of bestaande klanten te verrassen.
Relatiegeschenken zijn advertenties die er niet uitzien als advertenties. Alleen al deze eigenschap maakt het gebruik van haptische reclamemedia voor u aan te bevelen.